فضائل حضرت زهرا (س)

فضیلت سوم حضرت زهرا(س)
توضیحات

#فضایل_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها

#حضرت_فاطمه_س_درقرآن

فضیلت سوم:

فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ

"پس آدم از خدا خود کلماتی آموخت و خداوند توبه او را پذیرفت."

امام علی(ع) می‌فرماید: از پیغمبراکرم(ص) معنای آیه شریفه"فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ"را سؤال کردم، فرمود: هنگامی که خدای تعال، آدم را در هند، و حوا را در جده فرود آورد...(حضرت آدم مدتها گذشت که اشک غم بر چهره می‌ریخت) تا اینکه خدای تعالی جبرئیل را نازل کرد و فرمود: یا آدم، آیا من تو را بدست خودم نیافریدم؟ آیا از روح بر تو ندمیدم؟ ... حضرت آدم عرض کرد: بلی، خطاب آمد: پس این گریه (مداوم) تو از چیست؟ عرض کرد: خدایا، چرا گریه نکنم، که از جوار رحمت تو رانده شده ام. خدای تعالی فرمود: اینک فراگیر این کلمات را که به وسیله آن، خدا توبه تو را قبول می‌کند و گناهت را می‌بخشد. بگو یا آدم: خدایا، پاک و منزهی تو، نیست خدائی جز تو، بد کردم و به خود ستم روا داشتم، پس به حق محمد و آل محمد، مرا ببخش، بدرستی که این توئی بسیار بخشنده مهربان. 

لذا حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از معصومین مقرب درگاه الهی است که خداوند توبه حضرت آدم(ع) را به خاطر ایشان قبول کرد.

برگرفته از: کتاب فاطمه الزهرا (س) (براساس کتاب منتهی الامال شیخ عباس قمی و کتاب فاطمه الزهرا علامه امینی) نوشته عباس امینی

فایل های پیوست

موارد مشابه
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.